Παρασκευή 12 Οκτωβρίου 2012

ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΩΝ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΣΤΙΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

Ο πολίτης πρέπει  να γνωρίζει  τα δικαιώματά του και να απαιτεί από τις υπηρεσίες:
•   Να τηρούν τις ώρες υποδοχής κοινού και να το εξυπηρετούν με
    ευγένεια και άμεσα.
•  Να μπορούν να υποδεχτούν τα άτομα με ειδικές ανάγκες και να
    τα εξυπηρετούν κατά προτεραιότητα.
•  Να διαθέτουν έντυπα αιτήσεων και υπευθύνων δηλώσεων και να
   διευκολύνουν τους πολίτες στη συμπλήρωση τους.
•  Να δέχονται τα αιτήματα των πολιτών, που υποβάλλονται
    ηλεκτρονικά ή αποστέλλονται με φαξ.
•  Να χορηγούν τα αιτούμενα έγγραφα μέσα στις προθεσμίες που
   ορίζει ο Νόμος. Δηλαδή, να χορηγούν πιστοποιητικά και
   βεβαιώσεις αμέσως ή το αργότερο σε δέκα εργάσιμες ημέρες
   και να διεκπεραιώνουν σύνθετες υποθέσεις το αργότερο σε 
   πενήντα ημέρες.
•  Σε  περίπτωση που δεν τηρηθούν οι προθεσμίες, να καταβάλλουν στον πολίτη που θα το ζητήσει
    εγγράφως, την αποζημίωση που ορίζει ο Νόμος.
•  Να παραλαμβάνουν και να πρωτοκολλούν όλες τις αιτήσεις και να χορηγούν τη σχετική απόδειξη
    παραλαβής ακόμα και αν λείπουν τα δικαιολογητικά.
•  Να δέχονται, υποχρεωτικά, απλά αντίγραφα ελληνικών διοικητικών εγγράφων όταν
    συνυποβάλλονται με υπεύθυνη δήλωση, για την ακρίβεια των στοιχείων.
•  Να ενημερώνουν για τα δικαιολογητικά τα οποία αναζητούνται αυτεπάγγελτα και δεν χρειάζεται να
   τα προσκομίσουν οι πολίτες.
•  Να αναζητούν από τις δημόσιες υπηρεσίες  τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την έκδοση
   μιας διοικητικής πράξης, εφόσον περιλαμβάνονται σε αυτά που ο νόμος 3242/04 για την
   αυτεπάγγελτη αναζήτηση δικαιολογητικών ορίζει.
•  Να μην αναζητούν επιπλέον δικαιολογητικά, εκτός από αυτά που ορίζονται από τις συγκεκριμένες
   διατάξεις και να μην προβαίνουν στην αναζήτηση δικαιολογητικών, τα οποία έχουν ήδη καταργηθεί
    και αντικατασταθεί με υπεύθυνη δήλωση του πολίτη.
•  Να προβαίνουν στην ανασύσταση του φακέλου που έχει υποβάλλει ο πολίτης κι έχει απολεσθεί με
   υπαιτιότητα της υπηρεσίας, το αργότερο μέσα σε τριάντα ημέρες, εφαρμόζοντας τη διαδικασία της
   αυτεπάγγελτης αναζήτησης για τα απολεσθέντα δικαιολογητικά.
•  Να καλούν τον ενδιαφερόμενο πολίτη  σε προηγούμενη ακρόαση πριν από την επιβολή δυσμενούς
   μέτρου.
•  Να επικυρώνουν αντίγραφα ελληνικών διοικητικών εγγράφων εφόσον ο πολίτης προσκομίσει  το
    πρωτότυπο ή το ακριβές αντίγραφο του εκδότη
•  Να επικυρώνουν αντίγραφα ιδιωτικών εγγράφων ή εγγράφων που έχουν εκδοθεί από αλλοδαπές
   αρχές, εφόσον ο πολίτης προσκομίσει ακριβή αντίγραφα αυτών που έχουν επικυρωθεί από
   δικηγόρο ή δημόσια αρχή
•  Να βεβαιώνουν το γνήσιο της υπογραφής.
•  Να μην απαιτούν βεβαίωση υπογραφής του ενδιαφερόμενου όταν προσέρχεται ο ίδιος στις
   υπηρεσίες του δημοσίου, προσκομίζοντας το δελτίο ταυτότητας του ή άλλα σχετικά πρωτότυπα
   έγγραφα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου